Το ευλογημένο αυτό φυτό με τις ευεργετικές ιδιότητες, έχει εξάψει την περιέργεια σε πολλούς να γευτούν τον καρπό του και σε κάποιους άλλους να «επιχειρήσουν» με τα προϊόντα του.
Ένας από αυτούς είναι ο Γιώργος Οικονομίδης. Ο Γιώργος αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ξεκίνησε το Mastiha World με σκοπό να εισάγει και να προωθεί τα υψηλότερης ποιότητας προϊόντα φυσικής μαστίχας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μέσα σε δύο χρόνια κατάφερε να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της μαστίχας και το 2017, ίδρυσε το Maestria Brands, ώστε να φέρει περισσότερα «κρυμμένα διαμάντια» στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Καλύτερα όμως να τον αφήσουμε να μας τα πει εκείνος!
Τι είναι το mastihaworld, πότε δημιουργήθηκε και ποιος ο σκοπός του;
To Mastiha World είναι μία εταιρεία διανομής ποτών, η οποία ιδρύθηκε το 2014 για να προωθήσει μία μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία με ιστορία 25 αιώνων στην πιο premium μορφή: Το λικέρ μαστίχας. Πρόσφατα έχουμε κάνει rebranding σε Maestria Brands, καθώς θέλαμε να επεκτείνουμε το πορτφόλιό μας και να συμπεριλάβουμε και άλλα πιο δελεαστικά ποτά όπως το Πατρινό Castro Tentoura, το εξαιρετικό Vermood και το καινοτόμο Junique.
Τι έχετε καταφέρει μέχρι τώρα;
Έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο προώθησης και διανομής σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έχει παρουσία σε όλες τις μεγάλες εμπορικές εκδόσεις ενώ συμμετέχει και σε όλα τα μεγάλα trade shows. To Mastiha World ήταν φιναλίστ στο Reload Greece Challenge του 2015 και ήταν μέρος της ελληνικής αντιπροσωπείας που επελέγη από την Ελληνική Πρωτοβουλία στο SXSW 2016. Διοργανώσαμε τον πρώτο διαγωνισμό cocktail μαστίχας που οργανώθηκε αποκλειστικά εκτός Ελλάδας, εξασφαλίζοντας πέντε διεθνή βραβεία για τα ποτά μας, ενώ καταχωρηθήκαμε σε παγκοσμίου φήμης μπαρ, κάβες και εστιατόρια.
Υπάρχει αποκλειστική συνεργασία με την ένωση μαστιχοπαραγωγών όσον αφορά την εισαγωγή του λικέρ μαστίχας;
Εργαζόμαστε με αποκλειστικές συμφωνίες με τους προμηθευτές μας, καθώς επενδύουμε πολύ χρόνο, προσπάθεια και χρήματα στην εκπαίδευση για τα προϊόντα μας. Αυτό δημιουργεί μία μακροχρόνια win 2 win συνεργασία, όπου επενδύουν στην περιοχή και εμείς επενδύουμε στα brands. Έχουμε αποκλειστική συνεργασία με το Mastiha Shop, το επίσημο κατάστημα της Ένωσης Καλλιεργητών Χίου.
Τι ανταπόκριση έχει το αγγλικό κοινό στα προϊόντα της μαστίχας;
Στοχεύουμε κυρίως στο κοινό του Ηνωμένου Βασιλείου και ειδικά στα μεγάλα πολυκαταστήματα. Τα προϊόντα σαν τη μαστίχα απαιτούν εκπαίδευση, όχι μόνο για τις δοκιμές αλλά και για την ιστορία και τη χρήση. Η μαστίχα αποτέλεσε για εμάς πρόκληση, λόγω του ότι ο κόσμος δεν τη γνώριζε ιδιαίτερα, παράλληλα όμως υπάρχει μία ξεκάθαρη αλλαγή και αυξανόμενη τάση αναγνώρισης της μαστίχας και της χρησιμότητάς της. Πιστεύουμε ότι υπάρχει ένας αριθμός από ιδιαίτερα και ξεχωριστά ποτά, που αξίζει να ξέρει κανείς την ιστορία τους.
Σε ποια σημεία διατίθενται τα προϊόντα σας;
Τα περισσότερα σημεία στα οποία διατίθενται είναι bars, ωστόσο το Kentos, μπορεί να βρεθεί σε πολλά σημεία πώλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο: από το Μεσογειακό delicatessen στην καλύτερη κάβα καθώς και σε online retailers.
Πόσο πιο γνωστή πιστεύετε ότι έχει κάνει η δράση σας τη Χίο ως τουριστικό προορισμό;
Το να προωθήσουμε τη Χίο σαν τουριστικό προορισμό, δεν ήταν στους πρωταρχικούς μας σκοπούς, καθώς η Χίος δεν έχει ιδιαίτερα τουριστικό προσανατολισμό. Ωστόσο, υπάρχουν αποστολές των bartenders στη Χίο με σκοπό να γνωρίσουν τα μαστιχοχώρια και να δουν πώς γίνεται το «κέντημα» των δέντρων, για το οποίο έχουν ακούσει τόσα.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον;
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η πρωτεύουσα του κόσμου όσον αφορά την κουλτούρα των cocktail. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να δώσουμε στους παραγωγούς πρόσβαση σε μία μεγάλη αγορά, διατηρώντας παράλληλα την ιστορία τους και την κληρονομιά τους.
της Αγγελίνας Τσακίρη
epixeiro.gr