Στις αρχές του φθινοπώρου οι καταναλωτές των Ηνωμένων Πολιτειών θα έχουν την ευκαιρία να γευτούν τη μουστάρδα της made in Greece Condito, της εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη που έχει ανοδική πορεία εδώ και δεκαετίες.
Η Condito που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κλάδο της παραγωγής μουστάρδας, κέτσαπ, μαγιονέζας, σαλατών και παραδοσιακών ελληνικών αλοιφών (11.500 τόνοι προϊόντων ετησίως) εδρεύει στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης εξυπηρετώντας τόσο την αγορά Ho.Re.Ca όσο και τη λιανική (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα) σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η εξωστρέφεια για την Condito αποτελεί ένα από τα δυνατά της χαρτιά, καθώς το 30% επί των συνολικών της πωλήσεων κατευθύνονται στο εξωτερικό με ισχυρή ενίσχυση χρόνο με το χρόνο.
Σήμερα έχει παρουσία στα Βαλκάνια, στην Κεντρική αλλά και στη Βόρεια Ευρώπη, στη Βόρεια Αφρική, στην Αυστραλία καθώς και στη Λατινική Αμερική με μικρότερες εξαγωγές. Δυνατές αγορές για τη βορειοελλαδική εταιρεία είναι το Μαρόκο, η Αλβανία και η Αυστραλία. Το Σεπτέμβριο έρχεται η ώρα των ΗΠΑ, καθώς μπαίνει στα σούπερ μάρκετ της χώρας με ένα ιδιαίτερα δημοφιλές προϊόν για τους Αμερικανούς, τη μουστάρδα.
Επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ
Παράλληλα η εταιρεία, που απασχολεί περί τους 100 εργαζόμενους, αριθμός που αυξομειώνεται ανάλογα με τις εποχικές ανάγκες, μέχρι τα τέλη του έτους θα αποκτήσει το δικό της διαμετακομιστικό κέντρο, πλησίον των εγκαταστάσεων της στη ΒΙΠΕ Σίνδου. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους περίπου 5 εκατ.ευρώ, που ξεκίνησε να υλοποιείται στις αρχές του τρέχοντος έτους. Στόχος είναι ο τριπλασιασμός των δυνατοτήτων της εταιρείας ως προς την αποθήκευση και τη διακίνηση των προϊόντων μέσα από τα πλέον σύγχρονα και αυτοματοποιημένα κανάλια σε όλα τα στάδια της παραγωγής.
Το διαμετακομιστικό κέντρο αναπτύσσεται, όπως εξηγεί μιλώντας στη Voria.gr o εμπορικός διευθυντής της Condito, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, σε μια έκταση 12.000 τμ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Μωραΐτη ο συνεχώς αυξανόμενος όγκος εργασιών της εταιρείας την οδήγησαν στην υλοποίηση και μιας έτερης επένδυσης, ύψους περίπου 2 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέας γραμμής παραγωγής. Η ολοκλήρωση της αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η παλέτα των προϊόντων της εταιρείας αναμένεται να ενισχυθεί με νέα μέχρι τα τέλη του έτους. Η Condito, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις για υγιεινή διατροφή, στράφηκε στην έρευνα για την ανάπτυξη ασφαλών και υγιεινών προϊόντων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες ειδικών τμημάτων της αγοράς. Δημιούργησε μεταξύ άλλων προϊόντα για vegan, χωρίς γλουτένη και συντηριτικά. Στην αγορά “free from” η Condito, μπήκε πριν δυο χρόνια και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει να ενισχύει την παρουσία της στα εν λόγω ειδικά προϊόντα.
Ποια είναι η Condito
H πορεία της Condito ξεκίνησε το 2001 από τη συγχώνευση των εταιριών του Χρήστου Μωραΐτη και του Παύλου Παπαδόπουλου. Η ξεχωριστή διαδρομή των δύο επιχειρηματιών στον κλάδο των τροφίμων ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ενώ το επιστέγασμα της εμπορικής συνεργασίας μεταξύ τους υπήρξε η συνένωση των δυνάμεών τους το 1999. Το brand name Condito, που αρχικά ανήκε στην οικογένεια Παπαδόπουλου και σε ελεύθερη μετάφραση από τα λατινικά σημαίνει «εμπλουτισμός γεύσεων», διατηρήθηκε και δόθηκε στο νέο επιχειρηματικό εγχείρημα.
Δέκα χρόνια μετά, η Condito έκανε ένα άλλο σημαντικό βήμα, εξαγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο της Ξηροί Καρποί Μακεδονίας (με ετήσια παραγωγή 1.000 τόνων ξηρών καρπών).
Το 2011, έρχεται μία ακόμη μεγάλη επιχειρηματική κίνηση. Η Condito δημιούργησε τη Gristiren που δραστηριοποιείται στην παραγωγή φυτικών αναπληρωμάτων τυριού, ακολουθώντας την τάση στην παγκόσμια αγορά. Η Gristiren είναι μια αμιγώς (97%) εξαγωγική εταιρία, με ετήσια παραγωγή 5.500 τόνων.
Τα ηνία της Condito έχει, πλέον, αναλάβει η δεύτερη γενιά των δύο οικογενειών, η οποία, φροντίζει με φρέσκιες ιδέες να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της επιχείρησης. Οι Κωνσταντίνος και Μαρία Μωραΐτη και ο Χρήστος Παπαδόπουλος, μεγαλωμένοι με το επιχειρείν στο αίμα τους, επενδύουν στις νέες τεχνολογίες και την έρευνα δημιουργώντας νέα, καινοτόμα προϊόντα.