Την πρώτη σφραγίδα ΕΠΙΠ στην Ελλάδα, διεκδικεί το πιάτο «Μελιτζάνες Λαγκαδά αλά ελληνικά»



«Πλώρη» για να γίνει το πρώτο προϊόν που θα αποκτήσει την σφραγίδα Εγγυημένου Παραδοσιακού Ιδιότυπου Προϊόντος (ΕΠΙΠ), έχει βάλει το πιάτο «Μελιτζάνες Λαγκαδά αλά ελληνικά με ντομάτα και τυρί φέτα»/ «Melitzanes Laggada ala ellinika», το οποίο προέκυψε μέσω του προγράμματος «Macedonian Gourmet» και θα κάνει πρεμιέρα στην αγορά τέλος του 2024- αρχές του επόμενου έτους, όπως τονίστηκε σε σημερινή εκδήλωση που έγινε στο Lounge Thessaloniki, εντός του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Η καινοτομία του προϊόντος που διεκδικεί τον χαρακτηρισμό ΕΠΙΠ είναι η εδώδιμη μεμβράνη που θα τα καλύπτει, κατασκευασμένη από τυρόγαλα και κυτταρίνη και με ενσωματωμένα αιθέρια έλαια, τα οποία συμβάλλουν στην συντήρησή του στην ψύξη. Αυτή η εδώδιμη μεμβράνη, όπως επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής ερευνών στον ΕΛΓΟ- ΔΗΜΗΤΡΑ, Γιώργος Σαμούρης, πρόεδρος της Ένωσης Ερευνητών, αναπτύσσεται με στόχο να του προσδώσει βελτιωμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αυξημένο χρόνο ζωής. Τόνισε δε ότι η ανάπτυξή της βρίσκεται σε εξέλιξη και γίνονται οι απαραίτητοι πειραματισμοί, ενώ το προϊόν προ ΕΠΙΠΕ θα κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά και το εξωτερικό σε καινοτόμα συσκευασία.

Το πρόγραμμα «Makedonian Gourme» είναι ενταγμένο στο πλαίσιο των επενδυτικών σχεδίων καινοτομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Στοχεύει στην παραγωγή παραδοσιακών προϊόντων που είναι ενταγμένα στην μακεδονίτικη κουζίνα και κατασκευάζονται με προϊόντα της περιοχής. Είναι ύψους περί τα 450.000, ευρώ, «τρέχει» ήδη δύο χρόνια και ολοκληρώνεται στο τέλος του 2024, σύμφωνα με τον κ. Σαμούρη. Οι εταίροι του προγράμματος είναι οι ΕΛΓΟ-Δήμητρα-ΙΚΕ, το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ, Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και η επιχείρηση εκμεταλλεύσεων εστιατόρια- τουριστικές επιχειρήσεις «Αφού Κομπατσιάρη ΑΕ, ενώ ο υπεύθυνος για την γαστρονομία, τουρισμό και αγροδιατροφή του Project, είναι ο Γιώργος Παλησίδης.

Όπως σημείωσε ο κ. Παλησίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ομάδα του προγράμματος κατέγραψε 125 παραδοσιακές συνταγές της Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες μετά από βιβλιογραφική ανασκόπηση υποχώρησαν στις 80 και μετά και τα γευστικά πάνελ, συρρικνώθηκαν στις 30. «Καταλήξαμε σε επτά και συγκεκριμένα στις κοτόπουλο κοκκινιστό με κριθαράκι, σουτζουκάκι Λαγκαδά, μοσχάρι κοκκινιστό με μελιτζάνες, μοσχάρι κοκκινιστό με κριθαράκι, μελιτζάνα με φέτα, λαχαναντολμάδες, χταπόδι στιφάδο και ρεβανί, σκεπτόμενοι και τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων του εξωτερικού», επισήμανε χαρακτηριστικά.

Οι στόχοι της εταιρείας μέσω του Macedonian Gourme

Με το επενδυτικό σχέδιο MACEDONIAN-GOURMET η εταιρεία ΑΦΟΙ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΕ στοχεύει στην παραγωγή και προώθηση παραδοσιακών γαστρονομικών προϊόντων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης με καινοτόμα συσκευασία. Παράλληλα στοχεύει σε μια διαδικασία που βελτιστοποιεί τις αλυσίδες εφοδιασμού των συγκεκριμένων παραδοσιακών γαστρονομικών προϊόντων στην ίδια την επιχείρηση, και βοηθάει στον εντοπισμό των πιθανών αγορών. Επιπλέον στηρίζει και αναπτύσσει κανάλια μάρκετινγκ για την προώθηση των γαστρονομικών προϊόντων υψηλής ποιότητας τα οποία επιπλέον διαθέτουν καινοτόμα συσκευασία- premium προϊόντα.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο οικονομολόγος, επίτιμο στέλεχος της εταιρείας, την οποία υπηρέτησε από το 1974 και εδώ και έναν μήνα βγήκε στη σύνταξη, Αναστάσιος Φίλκας, σημείωσε ότι «ξεκινήσαμε τη συνεργασία με την ομάδα του Makedonian Gourme, με στόχο να καθιερώσουμε ένα μενού για τους ξένους όταν έρχονται στη χώρα μας, να γεύονται ελληνικές γεύσεις και προϊόντα παραγόμενα από ελληνικά προϊόντα αποκλειστικά».

Όπως σημείωσε, τρείς μήνες μετά τη λήξη του προγράμματος στο τέλος του 2024 «θα βγούμε στην αγορά σε μαζική παραγωγή και υπό την προϋπόθεση ότι θα είμαστε απόλυτα σίγουροι για το προϊόν, τότε θα διαθέσουμε ένα ασφαλές, νόστιμο και αυθεντικό πιάτο στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

Ο ίδιος ανέφερε ότι η εταιρεία με έδρα την Άσσηρο, έχει παρουσία σε 27 πόλεις στην Ελλάδα και εξάγει σε ποσοστό ως και 7% επί του τζίρου της σε Γαλλία, Ελβετία και Βέλγιο, ενώ ασχολείται με τη μαζική εστίαση, παράγοντας ημερησίως 70.000 μερίδες σιτίζοντας πανεπιστήμια, νοσοκομεία, δημοτικά σχολεία και μετανάστες, ενώ διαθέτει και βομηχανικό Catering.

Από την πλευρά του ο καθηγητής στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, Δημήτρης Βλάχος, επισήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι μένουν κάποιες μικρές λεπτομέρειες να διευθετηθούν και «είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε στην εταιρεία ένα σύστημα που θα μπορέσει να το αξιοποιήσει και να τη διευκολύνει σε επίπεδο Logistics, για τη συλλογή, μεταφορά στην μεταποίηση και διανομή των προϊόντων του Makedonian Gourme, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων». Διευκρίνισε ότι τα μοντέλα που αναπτύσσουμε μπορούν να εξασφαλίσουν τον βέλτιστο τρόπο μεταφοράς σε ανταγωνιστική τιμή και με όσο το δυνατόν πιο χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

‘Αλλωστε, το πρόγραμμα στοχεύει στον σχεδιασμό και στην παροχή εξειδικευμένης διαχείρισης logistics και μάρκετινγκ, υπηρεσίες που βοηθούν την επιχείρηση να εντοπίσει τις πιθανές αγορές και τις ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών, τον τύπο των προϊόντων που θα παράγονται και θα διακινούνται, το στυλ και τη συσκευασία των προϊόντων, τους ενδεδειγμένους τρόπους μεταφοράς, τις βέλτιστες διαδικασίες διανομής και τις πρακτικές ανταλλαγής πληροφοριών και την ένταξή της σε δίκτυα με καινοτόμες εφαρμογές (vegan, vegetarian, gluten free, gmo free, zero food miles).

Το Lounge Thessaloniki, όπου και έγινε η σημερινή εκδήλωση είναι μια επένδυση της αμερικανικής εταιρείας Global Lounge Network και όπως επισήμανε η διευθύντριά του Όλγα Αγγελοπούλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, λειτουργεί στον πρώτο όροφο του αεροδρομίου «Μακεδονία» από το 2021. «Η εταιρεία έχει δημιουργήσει έναν χώρο για όλους τους επιβάτες, οι οποίοι με ένα πολύ μικρό αντίτιμο, μπορούν μακριά από τη βουή του αεροδρομίου ειδικά τον καλοκαίρι, να απολαύσουν ένα ζεστό γεύμα, ένα φρέσκο αρωματικό καφέ, καθώς και διάφορα γλυκά και σνακ από τον μπουφέ. Στο Thessaloniki Lounge λειτουργεί παιδότοπος, πριβέ αίθουσα προβολής ταινιών και χώρος για ξεκούραση», όπως επισήμανε.





Related Posts