Τα ελληνικά Π.Ο.Π προϊόντα μπαίνουν δυναμικά στην κινεζική αγορά



Σύμφωνα με τη σχετική παρουσίαση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Σαγκάη, η Κίνα είναι μια αγορά που δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα γνήσια ευρωπαϊκά προϊόντα

Σημαντικές προοπτικές ανοίγονται για τα ελληνικά προϊόντα στην αγορά της Κίνας μετά την εφαρμογή της συμφωνίας ΕΕ και της κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας για τη συνεργασία όσον αφορά τις γεωγραφικές ενδείξεις και την προστασία των ενδείξεων αυτών, ύστερα από διαπραγματεύσεις 10 χρόνων.

Ένας κατάλογος 100 ευρωπαϊκών γεωγραφικών ενδείξεων του αγροδιατροφικού τομέα, όπως Queso Manchego, Champagne, Cava, Polska Wódka, φέτα, Münchener Bier, Irish whiskey, Porto, Prosciutto di Parma και ούζο, προστατεύεται από την 1η Μαρτίου νομικά στην Κίνα από τις απομιμήσεις και την κατάχρηση της ονομασίας αυτών των προϊόντων.

Ομοίως, 100 κινεζικά προϊόντα, για παράδειγμα Pixian Dou Ban (πάστα σπερμάτων φασολιών Pixian), Anji Bai Cha (άσπρο τσάι Anji), Panjin Da Mi (ρύζι Panjin) και Anqiu Da Jiang (πιπερόριζα Anqiu), προστατεύονται στην ΕΕ, ώστε να εξασφαλιστεί ο αμοιβαίος σεβασμός των γεωργικών παραδόσεων εκατέρωθεν.

Μεταξύ των 100 ευρωπαϊκών αγροδιατροφικών προϊόντων περιλαμβάνονται και 6 ελληνικά εμβληματικά προϊόντα Π.Ο.Π.:

  • Κρασιά Σάμου / Σάμος
  • Λάδι Σητείας Λασιθίου Κρήτης
  • Ελιές Καλαμάτας
  • Μαστίχα Χίου
  • Φέτα
  • Ούζο

Μέσω του περιβάλλοντος προστασίας από φαινόμενα ψευδούς αντιγραφής και σφετερισμού ονομασίας, που παρέχει η συγκεκριμένη συμφωνία, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ανάδειξης των ελληνικών προϊόντων στην αχανή αγορά της Κίνας προσδίδοντάς τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με τη σχετική παρουσίαση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Σαγκάη, η Κίνα είναι μια αγορά με προοπτικές υψηλής ανάπτυξης για τα ευρωπαϊκά τρόφιμα και ποτά, δεδομένου ότι η αυξανόμενη μεσαία τάξη της δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στα γνήσια ευρωπαϊκά προϊόντα. Το 2020, η Κίνα ήταν ο τρίτος προορισμός για τα αγροδιατροφικά προϊόντα της Ε.Ε., φθάνοντας τα 16,3 δις ευρώ ενώ η κινεζική αγορά αποτελεί το δεύτερο προορισμό των εξαγωγών προϊόντων γεωγραφικής ένδειξης από την Ε.Ε., που αντιπροσωπεύουν το 9% κατ’ αξία, συμπεριλαμβανομένων των οίνων, των προϊόντων διατροφής και των αλκοολούχων ποτών. Συνολικά, η αγορά γεωγραφικών ενδείξεων της Ε.Ε. ανέρχεται σε περίπου 75 δις. ευρώ.

Εμπιστεύονται την αυθεντικότητα των ελληνικών προϊόντων

Στο πλαίσιο αυτό, οι Κινέζοι καταναλωτές εκτιμούν την ασφάλεια, την ποιότητα και την αυθεντικότητα των ευρωπαϊκών αγροτικών τροφίμων και είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν υψηλότερο τίμημα, καθώς εμπιστεύονται την προέλευση και την αυθεντικότητα των ευρωπαϊκών και ελληνικών προϊόντων. Επιπρόσθετα, μέσα στα επόμενα 4 χρόνια η συμφωνία ΕΕ-Κίνας θα επεκταθεί για να καλύψει επιπλέον 350 ονόματα γεωγραφικών ενδείξεων και από τις δύο πλευρές.

Οι ελληνικές διπλωματικές αρχές ξεχωρίζουν δύο ελληνικά προϊόντα, που έχουν τις καλύτερες προοπτικές στην κινεζική αγορά, την φέτα και το ακτινίδιο

Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν ευκαιρίες για τους Έλληνες εξαγωγείς στη Σαγκάη, στο Πεκίνο και στην Γκουανγκντόνγκ, όπου εδρεύουν όλοι οι κύριοι εισαγωγείς και διανομείς τροφίμων και ποτών, καθώς και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ (εγχώριες και ξένες) και πολλά καταστήματα εισαγόμενων τροφίμων.

Στην κορυφή της λίστας

Τα προϊόντα με τις καλύτερες προοπτικές διείσδυσης στην κινεζική αγορά είναι αυτά που συμβάλλουν στην υγεία και την ευζωία, έχουν μικρό και πρωτότυπο σχήμα / φόρμα, καλαίσθητο σχεδιασμό και ελκυστική προς τον αγοραστή συσκευασία. Ιδιαίτερα η αγορά της Σαγκάης αλλά και της ευρύτερης περιοχής παρουσιάζει ευκαιρίες για διείσδυση και τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο καταναλωτικό κοινό 26 εκατ. κατοίκων με υψηλό διαθέσιμο εισόδημα και ταχέως αναπτυσσόμενες σχέσεις με το δυτικό τρόπο ζωής.

Οι ελληνικές διπλωματικές αρχές ξεχωρίζουν δύο ελληνικά προϊόντα, που έχουν τις καλύτερες προοπτικές στην κινεζική αγορά, την φέτα και το ακτινίδιο. Η φέτα έχει τη δυνατότητα εγκαθίδρυσης στην καταναλωτική συνείδηση των Κινέζων πολιτών καθώς πολλές αλυσίδες αρτοποιίας αυξάνουν την χρήση τυριού στα προϊόντα τους, περισσότερες οικογένειες έχουν ξεκινήσει να χρησιμοποιούν τυριά όταν μαγειρεύουν στο σπίτι και η κατανάλωση τυροκομικών όταν πίνουν κρασί αυξάνεται επίσης σε δημοτικότητα.

Το ακτινίδιο παρουσιάζει μεγάλη προοπτική διείσδυσης στην κινεζική αγορά με δεδομένο ότι συμβάλλει στην υγεία και την ευζωία, η παραγωγή ελληνικών ακτινιδίων δεν επηρεάστηκε από την πανδημία του κορονοϊού, ενώ οι αντίστοιχες εξαγωγές συνεχίστηκαν με ανοδική τάση ακόμα και έπειτα από τις ανακοινώσεις της ελληνικής κυβέρνησης για λήψη επιπρόσθετων μέτρων για την καταπολέμηση του ιού. {https://www.imerisia.gr}





Related Posts