Η απορρόφηση της αύξησης του ΦΠΑ από τα Lidl αποτελεί στρατηγική επιλογή της εταιρείας για την ελάφρυνση του καλαθιού αγορών του Eλληνα καταναλωτή και θα συνδυαστεί με τις γνωστές καμπάνιες μείωσης τιμών, λέει στην «Οικονομία» ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas, Ιάκωβος Ανδρεανίδης.
Η εταιρεία, που στηρίζει τους Ελληνες παραγωγούς μέσα από τα ράφια των καταστημάτων της στην Ελλάδα, βοηθά και στην εξωστρέφεια ελληνικών προϊόντων, προωθώντας όλο και περισσότερους κωδικούς στο δίκτυο των 10.000 σημείων πώλησης του γερμανικού κολοσσού σε 26 χώρες της Ευρώπης, όπως αναφέρει το μέλος της διοίκησης Ιωάννης Καρανάτσιος.
Η LIDL Hellas ανακοίνωσε ότι απορροφά την αύξηση του ΦΠΑ σε όσα προϊόντα ανέβηκε από το 13% στο 23%. Ποια είναι η ανταπόκριση των καταναλωτών;
Ιάκωβος Ανδρεανίδης: Σε μια πραγματικά δύσκολη συγκυρία η Lidl Hellas αποδεικνύει στην πράξη ότι στέκεται δίπλα στην Ελληνίδα και στον Ελληνα καταναλωτή, με ποιοτικά προϊόντα και το κυριότερο με ανταγωνιστικές τιμές. Η στρατηγική μας απόφαση να απορροφήσουμε την αύξηση του ΦΠΑ είναι μια ακόμα κίνηση συνέπειας προς αυτή την κατεύθυνση. Την υλοποιούμε με συναίσθηση κοινωνικής ευθύνης και στο πλαίσιο των εταιρικών μας αξιών. Κεντρικός στόχος παραμένει η ικανοποίηση του πελάτη. Μέσο μας είναι η σταθερή εμπιστοσύνη. Και σταθερή εμπιστοσύνη σημαίνει ιδιαίτερα αυτή την εποχή σταθερές τιμές.
Είναι γεγονός ότι αντιμετωπίζουμε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία. Προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες πάντα με σημείο αναφοράς τον καταναλωτή. Πέρα λοιπόν από τον ΦΠΑ προχωράμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε καμπάνιες μείωσης τιμών, σε διάφορες κατηγορίες βασικών προϊόντων. Αυξάνουμε επίσης τις εβδομαδιαίες προσφορές μας ελαφραίνοντας το καλάθι αγορών του καταναλωτή, προσφέροντας πάντοτε ποιοτικά προϊόντα. Αποδεικνύουμε στην πράξη το ενδιαφέρον μας και σας διαβεβαιώνω ότι αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό από τον πελάτη-καταναλωτή. Το βλέπουμε στην επισκεψιμότητα, στις αγορές, αν θέλετε και στην καθημερινή επαφή των πελατών με τους δικούς μας ανθρώπους στα καταστήματα.
Η LIDL αποτελεί βασικό «παίκτη» του λιανεμπορίου στην Ελλάδα και διαμορφωτή σε έναν βαθμό της αγοράς. Πιστεύετε πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα συμπαρασύρει και τον ανταγωνισμό;
Ι.Α.: Για όλες και όλους εμάς στη Lidl η υποχρέωση να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της κρίσης δεν μπορεί παρά να εστιάζει στη στήριξη της καθημερινότητας των συμπολιτών μας. Θέλουμε κάθε πελάτης που βγαίνει από το κατάστημα να αισθάνεται ότι έχει πραγματοποιήσει έξυπνες αγορές. Να είναι βέβαιος ότι έχει γεμίσει το καλάθι του με ποιοτικά, φρέσκα προϊόντα στις πιο ανταγωνιστικές τιμές. Χαιρόμαστε πάνω απ’ όλα να διαμορφώνουμε υγιή καταναλωτική στάση και υπεύθυνη επιχειρηματική αντίληψη. Προφανώς αυτό που μας ικανοποιεί είναι μέσα από αυτές να ξεχωρίζουμε στην αγορά. Επομένως όσο περισσότερο υποστηρικτικό γίνεται το επιχειρηματικό περιβάλλον τόσο το καλύτερο για την Ελληνίδα και τον Ελληνα καταναλωτή.
Ποιες άλλες κινήσεις ετοιμάζετε στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης;
Ι.Α.: Τα τελευταία χρόνια η Lidl Hellas έχει αναπτύξει ένα πολύπλευρο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εστιάζοντας στους παρακάτω πυλώνες: Κοινωνία, Περιβάλλον, Συνεργάτες, Προϊόντα. Σκοπός των προγραμμάτων ΕΚΕ είναι να συνδυάσουμε τους εταιρικούς στόχους της επιχείρησης με τα οφέλη, σε ανθρώπινο και σε κοινωνικό επίπεδο. Είμαστε λοιπόν πάνω απ’ όλα «καλοί γείτονες».
Εμπνεόμαστε και ανανεωνόμαστε επιχειρηματικά μέσα από την αξία της αλληλεγγύης και τις πράξεις «επιστροφών στην κοινωνία». Θα ήθελα να αναφέρω για παράδειγμα την πρωτοβουλία «Υποστηρίζουμε τη Ζωή». Με το πρόγραμμα αυτό παρέχεται σειρά δωρεάν ιατρικών εξετάσεων σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών (ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα). Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε έναν χρόνο πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 17.445 ιατρικές πράξεις. Ταυτόχρονα δημιουργήσαμε και χρηματοδοτούμε το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής στην Ορεστιάδα, που παρέχει ολοκληρωμένες ιατρικές υπηρεσίες στους ανασφάλιστους πολίτες.
Αλλες σημαντικές ενέργειές μας αφορούν στη στήριξη του «Χαμόγελου του Παιδιού», της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά «SOS 1056». Τέλος είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα υλοποιήσουμε ένα ευρύ πρόγραμμα συνεργασίας με 34 δήμους σε όλη την Ελλάδα, υποστηρίζοντας δομές επισιτισμού απόρων ατόμων και οικογενειών.
Τι ποσοστό κατέχουν τα ελληνικά προϊόντα στα ράφια του δικτύου καταστημάτων σας στην Ελλάδα;
Ιωάννης Καρανάτσιος: Είναι βασικό μας μέλημα και προτεραιότητα να προμηθευόμαστε προϊόντα από την τοπική αγορά. Θέλουμε να επενδύουμε σταθερά στη δυναμική των Ελλήνων παραγωγών, ώστε να στηρίζουμε αποτελεσματικά την Ελληνική κοινωνία και οικονομία. Δεν είναι τυχαίο ότι το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της Lidl Hellas προέρχεται από την πώληση ελληνικών προϊόντων. Συνεργαζόμαστε ήδη με περισσότερους από 1.500 Ελληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, με προοπτική να διευρύνουμε ακόμα περισσότερο τον κύκλο των συνεργατών μας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Οσον αφορά στην παροχή προϊόντων μόνιμης γκάμας συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 230 Ελληνες προμηθευτές. Συγκεκριμένα, πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών προέρχεται από Ελληνες προμηθευτές. Πάνω από το 96% των φρέσκων κρεάτων μας προέρχεται από Ελληνες προμηθευτές. Στον τομέα γαλακτοκομικών συνεργαζόμαστε με 15 Ελληνες προμηθευτές, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία τους, όπως π.χ. την εταιρεία Τυράς, έως και μικρότερες τοπικές εταιρείας, όπως οι εταιρείες Καλογεράκης από την Κρήτη και ΛΕΣΒΙΓΑΛ από τη Μυτιλήνη. Ολοι οι προμηθευτές μας, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, πρέπει να λειτουργούν βάσει υψηλών προτύπων ποιότητας και συστημάτων ασφάλειας τροφίμων, όπως τα διεθνώς αναγνωρισμένα IFS (International Featured Standards), BRC (British Retail Consortium) και FSSC (Food Safety System Certification).
Πώς εξελίσσεται η προώθηση ελληνικών προϊόντων στα 10.000 καταστήματα της LIDL σε 26 χώρες της Ευρώπης; Ποια προϊόντα προτιμώνται και ποια η προοπτική περαιτέρω διείσδυσης;
Ι. Κ.: To 2014 πραγματοποιήσαμε την πρώτη Εκθεση Ελληνικών Προϊόντων «Food Expo Eridanous» της Lidl Hellas στην Ελλάδα. Η Εκθεση απευθυνόταν σε στελέχη και μέλη των Διοικήσεων των 26 χωρών της Ευρώπης στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία και βασικός στόχος ήταν η παρουσίαση των Ελληνικών προϊόντων που διαθέτει η Lidl Hellas στα καταστήματά της. Το 2015 οι παραγγελίες ελληνικών προϊόντων από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες δραστηριότητας της εταιρείας αυξήθηκαν σε σχέση με το 2014. Συγκεκριμένα το 2014 οι παραγγελίες πραγματοποιήθηκαν από έναν αριθμό 20 προμηθευτών ενώ το 2015 από 63.
Στο πλαίσιο αυτό μεγαλύτερη ζήτηση είχαν ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα όπως: ελαιόλαδο, ελιές, σφολιατοειδή, ρετσίνα και άλλοι ελληνικοί οίνοι, έτοιμα ελληνικά παραδοσιακά γεύματα, παραδοσιακά γλυκίσματα όπως παστέλι, χαλβάς κ.λπ.
Η εταιρεία έχει γίνει στόχος κάποιων κακόβουλων επιθέσεων στο Διαδίκτυο. Τι απαντάτε;
Ι.Α.: Την καλύτερη απάντηση δίνει η σταθερή εμπιστοσύνη των χιλιάδων καταναλωτών στα ποιοτικά προϊόντα μας, οι πάνω από 4.500 εργαζόμενοι στα 220 καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα, οι 1.500 Ελληνες προμηθευτές μας και φυσικά τα περισσότερα από 1,2 δισ. επενδύσεων τα τελευταία 18 χρόνια. Εμείς συνεχίζουμε σταθερά, με συνέπεια και έναν στόχο: την ικανοποίηση της Ελληνίδας και του Ελληνα καταναλωτή.
Βασίλης Ιγνατιάδης