Ενώνουν τις δυνάμεις τους 33 συνεταιρισμοί στην ίδρυση της Συνεταιριστικές Ελληνικές Εξαγωγές ΑΕ



«Αυτό που αποτέλεσε για εμάς κίνητρο για να προχωρήσουμε στην ίδρυση της Συνεταιριστικές Ελληνικές Εξαγωγές ΑΕ, είναι η διαπίστωση όλων όσων προσπαθούμε να βρούμε νέες αγορές στο εξωτερικό.

Αν δεν διαθέτεις επαρκείς ποσότητες σύμφωνα με τις ανάγκες της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό και αν δεν διαθέτεις και ποικιλία ειδών, η αλυσίδα δεν σε αφήνει να γίνεις προμηθευτής», δήλωσε στο FOODReporter ο Χρήστος Γιαννακάκης, πρόεδρος της εταιρείας Συνεταιριστικές Ελληνικές Εξαγωγές ΑΕ (CoGreExpo, Cooperative Greek Exports) η οποία συστάθηκε προχθές, 29 Ιούλιου. «Πρέπει να παίξεις με τους κανόνες που θέλει η συγκεκριμένη αλυσίδα και η αγορά. Αυτές οι αγορές είναι η Κεντρική, Βόρεια και Δυτική Ευρώπη, οι ΗΠΑ, και όχι μόνο», ανέφερε ο ίδιος. «Αυτός ο προβληματισμός μάς οδήγησε στο να δούμε τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας. Έτσι λοιπόν, έχοντας ως παραδείγματα την Ιταλία και την Ισπανία,

συνεργαστήκαμε με την εταιρεία Ernst & Young. Εκείνη ανέλαβε να εκπονήσει μια μελέτη αγοράς και συνέλεξε στοιχεία από τις δύο αντίστοιχες εταιρείες: την ισπανική Anecop (70 συνεταιρισμοί και άνω, με κύκλο εργασιών 800 εκατ. ευρώ περίπου) και την ιταλική Apo Conerpo (48 συνεταιρισμοί και άνω, με κύκλο εργασιών 500 εκατ. ευρώ περίπου)», σημείωσε ο κ. Γιαννακάκης, συμπληρώνοντας ότι παρέλαβε τα αποτελέσματα της μελέτης στις αρχές του 2024.

Καλύτεροι όροι σε σύγκριση με τη μεμονωμένη προσπάθεια

«Πέραν των φρούτων, κηπευτικών, οίνου και ελαιολάδου, σημαντικό μερίδιο κατέχουν κα τα τυροκομικά μας προϊόντα. Οπότε δημιουργείται ένα καλάθι προϊόντων με τις κατάλληλες ποσότητες, μέσω του οποίου τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας θα διαπραγματευθούν με τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό», σχολίασε ο ίδιος, αναφέροντας ότι με αυτόν τον τρόπο ο συνεργάτης παρέχει υπηρεσίες με καλύτερους όρους σε σύγκριση με τη μεμονωμένη προσπάθεια. «Επιπλέον, μέσα από την έρευνα είδαμε ότι σε πολλές αγορές στις οποίες είναι ήδη τοποθετημένα ελληνικά προϊόντα, αυτά τοποθετούνταν με πολύ χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα προϊόντα των ανταγωνιστών. Αυτό συμβαίνει διότι πηγαίνει ο κάθε Έλληνας μεμονωμένα να διαπραγματευτεί μια σχετικά μικρή ποσότητα, όποτε βρίσκει την ευκαιρία ο αγοραστής να στρέψει τον Έλληνα εναντίον του Έλληνα για φθηνότερες τιμές», ανέφερε στο FOODReporter ο Χρήστος Γιαννακάκης, σημειώνοντας ότι η εταιρεία θα συμβάλει στην επίλυση τέτοιου είδους προβλημάτων.

«Είμαστε 33 συνεταιρισμοί, το παιχνίδι είναι ανοικτό για όλους»

«Εμείς αυτήν τη στιγμή είμαστε 33 συνεταιρισμοί, το παιχνίδι είναι ανοικτό για όλους. Οι υπόλοιποι που δεν μετέχουν ως συνεταίροι στην εταιρεία και θέλουν να προωθήσουν το προϊόν τους μέσω αυτής, θα συνάπτουν ετήσια ή πολυετή συμβόλαια με τα οποία θα μας αναθέτουν να τους πουλήσουμε μια ομάδα προϊόντων ή ένα προϊόν στις αγορές στις οποίες θα κινηθούμε. Εφόσον οι συνεργασίες σιγά σιγά θα ευοδώνονται, στις επόμενες αυξήσεις κεφαλαίου και μετόχων θα γίνουν συνεταίροι και αυτοί», δήλωσε ο κ. Γιαννακάκης.

Φωτεινή Αποστόλου, Foodreporter





Related Posts