Melira: Το μέλι από την Εύβοια που ξετρέλανε τις διεθνείς αγορές



images

Ο Πάνος Αλεξίου μιλά για το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα, το «φλερτ» με την ασιατική αγορά και την μακροχρόνια παράδοση στη μελισσοκομία.

Όταν διαθέτεις παράδοση τριών γενεών και ιστορία στη μελισσοκομία από το 1935 είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχεις κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Αν θες όμως, πέρα από το ράφι της κουζίνας τους να μπεις και στην καρδιά τους, τότε καθημερινά πρέπει να αποδεικνύεις εμπράκτως ότι εξελίσσεσαι, εφευρίσκοντας διαρκώς νέα προϊόντα που θα διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον.

Με αφετηρία την καταπράσινη βόρεια Εύβοια η οικογένεια Αλεξίου εξειδικεύεται εδώ και χρόνια στις ελληνικές ποικιλίες μελιού που συνδυάζουν με μοναδικές ποικιλίες γύρης εκλεκτών ανθοφοριών, αλλά και τις πιο πολύτιμες υπερτροφές (superfoods), ελιξίρια μακροζωίας με ευεργετικές ιδιότητες και ανεκτίμητα οφέλη στην ενίσχυση του ανθρώπινου οργανισμού. Το πάθος για τη μελισσοκομία εμφύσησε στην οικογένεια ο παππούς Στάθης, ο οποίος άρχισε να ασχολείται με την εμπορία μελιού και των παραγώγων της μέλισσας το 1935. Η σκυτάλη πέρασε το 1970 στο γιο Γιάννη, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν μπει δυναμικά στη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης ο Πάνος και τα αδέρφια του.

O Πάνος Αλεξίου, Γενικός Διευθυντής στη Melira

«Ο πατέρας μου μας μεγάλωσε μόνο με τη μελισσοκομία . Μαζί με τον παππού μου ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με τον βασιλικό πολτό στην Ελλάδα» αναφέρει στοfortunegreece.com ο Πάνος Αλεξίου, Γενικός Διευθυντής στη Melira. Δίχως να πτοούνται από την κρίση και νιώθοντας σίγουροι για τον εαυτό τους και την παρακαταθήκη που κουβαλούν όλα αυτά τα χρόνια, ο Πάνος μαζί με τα αδέρφια του αποφασίζουν το 2014 να ιδρύσουν τη Melira μεταβαίνοντας από την πώληση μελιού σε λαϊκές αγορές, επαγγελματίες ζαχαροπλάστες και ιδιοκτήτες καταστημάτων, στη δημιουργία μιας εταιρείας που θα προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό μια πλούσια γκάμα προϊόντων μελιού που θα φέρουν τη σφραγίδα και την ποιότητα της οικογένειας Αλεξίου.

Ο Βενιαμίν της οικογένειας, ο Πάνος, σπούδασε γυμναστική ακαδημία και έκανε μεταπτυχιακό πάνω στο μάρκετινγκ. Παρά το γεγονός ότι από πολύ μικρός απασχολούνταν στην οικογενειακή επιχείρηση, επέλεξε να εργαστεί για αρκετά χρόνια σε ελληνική φαρμακευτική εταιρεία. Η επαφή του με τον κλάδο του φαρμάκου του έδωσε πολύτιμες γνώσεις για να στήσει στη συνέχεια τη δική του σειρά καλλυντικών και φυτικών φαρμακευτικών προϊόντων με βάση το μέλι.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, το όνομα Melira προέρχεται από τις λέξεις μέλι και λύρα με το λογότυπο να παραπέμπει στο αρχαίο νόμισμα της Εφέσου υπογραμμίζοντας με αυτό τον τρόπο την παράδοση της μελισσοκομίας από την εποχή της αρχαιότητας. «Μέσω της Melira θέλαμε να στηρίξουμε με σύγχρονο τρόπο την παράδοση και να αναδείξουμε τους ελληνικούς θησαυρούς. Αυτή τη στιγμή παράγουμε 10 διαφορετικές ποικιλίες μελιού χωρίς προσμίξεις, με πιο εμπορικό κωδικό το μέλι με κανέλα και βασιλικό πολτό».

Με 2.000 μελίσσια να βρίσκονται στις υπηρεσίες του Melira πάνω από 200 τόνοι μελιού παράγονται ετησίως και συσκευάζονται στο τυποποιητήριο που βρίσκεται στην περιοχή του Ασπρόπυργου. Εκτός από τα μέλια, εφτά διαφορετικές κεραλοιφές, βασιλικός πολτός, σέρουμ, καλλυντικά, παστέλια και ενεργειακές μπάρες βρίσκονται υπό τη σκέπη του brand Melira έτοιμα να καταπλήξουν όσους προκρίνουν το φυσικό έναντι της βιομηχανικής παραγωγής.

Διεθνής αναγνώριση και διακρίσεις σε διαγωνισμούς

Η αναγνώριση δεν άργησε να έρθει, αφού η Melira πρόσφατα κέρδισε στο διαγωνισμό International Taste Quality Institute, έναν θεσμό των Βρυξελλών στο οποίο έδωσαν το παρόν 180 chefs από όλο τον κόσμο, 5 χρυσά αστέρια. Παράλληλα, της απονεμήθηκε το βραβείο του καλύτερου προμηθευτή αγροτικών προϊόντων στα σελφ σερβις excellence awards 2016, το οποίο ψήφισαν οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Προτεραιότητα αυτό το διάστημα είναι η εδραίωση της παρουσίας του brand Melira στις αγορές του εξωτερικού. Τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται ήδη σε Γαλλία, Νορβηγία, Γερμανία, Αμερική, Ιταλία και Βέλγιο και ο στόχος είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των χωρών που αποτελούν το υφιστάμενο εξαγωγικό δίκτυο.

Αυτό το διάστημα βρίσκονται μάλιστα σε συζητήσεις με αντιπροσώπους σε Κίνα, Ιαπωνία και Σαουδική Αραβία, ενώ αρχές Σεπτέμβρη θα γίνει η επίσημη παρουσίαση των προϊόντων σταHall Foods για την είσοδό τους στα 400 καταστήματα που διατηρεί η αλυσίδα στην αμερικανική αγορά. Αξίζει δεν να σημειωθεί ότι στα Central Market το μέλι Melira ψηφίστηκε από τους ιδιοκτήτες της γνωστής αλυσίδας ως το καλύτερο gift box για το 2015.

«Σε ότι αφορά την Ελλάδα οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα προϊόντα μας στα My Market, τα OK Markets, τα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος και σε καταστήματα delicatessen. Επίσης, μέχρι τον Οκτώβρη στόχος είναι να τοποθετηθούν τα καλλυντικά και προϊόντα με μέλι που φέρουν φαρμακευτικές ιδιότητες σε 1.000 φαρμακεία σε όλη την Ελλάδα. Θα βγούμε στην αγορά με μια ολοκληρωμένη σειρά καλλυντικών, ενώ στα σκαριά είναι η δημιουργία καινούριων κωδικών στην κατηγορία των super foods».

Επιπρόσθετα, εδώ και τρεις μήνες η Melira αποτελεί μέλος της οικογένειας της Yoleni’s, ένα επιχειρηματικό όχημα που , όπως λέει ο Πάνος, βοηθά σημαντικά τις μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις να γίνουν πιο ισχυρές. «Η Yoleni’s μας βρήκε χάρη στα βραβεία που λάβαμε σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς, αλλά και από την ίδια την αγορά. Θεωρούμε ότι είναι ο πιο σοβαρός παίχτης στο κομμάτι του e-shop και σίγουρα η παρουσία μας στο concept store στο Κολωνάκι είναι μια πολύ θετική εξέλιξη».

Η ελληνική μελισσοκομία δεν είναι ανταγωνιστική

Σχολιάζοντας την κατάσταση που επικρατεί στον μελισσοκομικό κλάδο, ο Πάνος επισημαίνει πως η ελληνική μελισσοκομία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα λόγω έλλειψης ανταγωνιστικότητας, με αποτέλεσμα άλλες αγορές που δεν έχουν παραγωγή να απολαμβάνουν και τη μερίδα του λέοντος. «Δεν είναι δυνατόν Νο1 δύναμη παγκοσμίως στο μέλι να είναι η γερμανική αγορά, όταν στην Ελλάδα έχουμε 6.500 φυτά και στη Γερμανία υπάρχουν μόλις 1.200. Δεν είμαστε ανταγωνιστικοί στις τιμές. Όταν η Βουλγαρία, η Ισπανία και η Αργεντινή πουλούν 2 ευρώ το κιλό το μέλι και η Ελλάδα είναι τέσσερις φορές πάνω καταλαβαίνετε ότι τα πράγματα είναι δύσκολα».

Ο ίδιος συνιστά στους καταναλωτές να αποφεύγουν την αγορά χύμα μελιού και να προσέχουν να αναγράφεται πάντα πάνω στη συσκευασία η διατροφική επισήμανση, ο αριθμός τυποποιητηρίου και να υπάρχει η απαραίτητη πιστοποίηση.

http://www.ergonblog.gr





Related Posts