Σε ποια προϊόντα οι καταναλωτές …



Στο σύνολο των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων την τελευταία τριετία το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί κατά 5 μονάδες, από 55-56% σε 60-61%, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Στροφή στην αγορά ελληνικών προϊόντων από τους Έλληνες καταναλωτές δείχνει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης, προκύπτει ότι στο σύνολο των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων την τελευταία τριετία το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων, στις πωλήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, έχει αυξηθεί κατά 5 μονάδες, από 55-56% σε 60-61%.

Δηλαδή 6 στα 10 προϊόντα που αγοράζουν οι Έλληνες καταναλωτές είναι ελληνικά. Ή για να είμαστε πιο σωστοί προϊόντα που δεν εισάγονται έτοιμα προς πώληση από το εξωτερικό ή εναλλακτικά όσα λαμβάνουν ελληνικό Bar Code, όπως επισημαίνεται και στην έκθεση του ΙΕΛΚΑ.

Ειδικότερα από τις 18 κατηγορίες που εξετάστηκαν οι 14 παρουσιάζουν αύξηση της ελληνικότητας με σημαντικές αυξήσεις στις υποκατηγορίες: αναψυκτικά και χυμοί, γαλακτοκομικά, γλυκά και σνακ, είδη προσωπικής υγιεινής, οινοπνευματώδη ποτά, οπωροκηπευτικά, καθαριστικά οικίας και κατεψυγμένα τρόφιμα. Σε αυτήν την εξέλιξη σημαντικό ρόλο έχει και η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η πλειονότητα των οποίων παράγεται στην Ελλάδα.

Η εξέλιξη αυτή, η οποία επηρεάζει και την Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία που προσφέρει ο κλάδος στην εθνική οικονομία και στη σύνθεση του ΑΕΠ. Από τη σχετική μακροοικονομική ανάλυση, του ΙΕΛΚΑ, προκύπτει ότι η αύξηση της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας του κλάδου λόγω αυτής της αλλαγής στη σύνθεση των πωλήσεων εκτιμάται σε 225 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 1,95%.

Σημειώνεται ότι η συνολική συμβολή του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων στην εθνική οικονομία εκτιμάται για το 2012 σε 11,7 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία της έρευνας καταναλωτών του Ινστιτούτου σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη την Ελλάδα επιβεβαιώνουν τα παραπάνω αποτελέσματα, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές είναι αρκετά εθνοκεντρικοί την περίοδο της οικονομικής ύφεσης.

Χαρακτηριστικά, στην ερώτηση για το αν επιλέγουν περισσότερα ελληνικά προϊόντα προκειμένου να στηρίξουν την ελληνική οικονομία το 77% των καταναλωτών απαντά θετικά, με μόλις το 10% το οποίο απαντά αρνητικά.

http://www.euro2day.gr





Related Posts