Κορρές: Από το Παγκράτι στη Βραζιλία



Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 δήλωνε «περισσότερο φαρμακοποιός, παρά επιχειρηματίας». Τη δεκαετία του 2000, η εταιρία του ωρίμασε. Στη δεκαετία που διανύουμε, εκτός από «Δρυίδης» των βοτάνων και των καλλυντικών έγινε το «πρόσωπο» που εκπροσωπεί τη φίρμα Κορρές στις διεθνείς αγορές.

Ο Γιώργος Κορρές είναι «lovable» λένε οι συνεργάτες του «και αυτό το χαρακτηριστικό, δεν μπορεί να μείνει ανεκμετάλλευτο». Με μια βαλίτσα στο χέρι, διανύει χιλιάδες μίλια κάθε χρόνο μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής και Ασίας , προωθώντας την ιδέα και τη δουλειά που δημιούργησαν τα προιόντα του. Αν κάποτε, το Λονδίνο ήταν το μακρινότερο σημείο που κάποιος μπορούσε να βρεί τα φυσικά καλλυντικά Κορρές, σήμερα αυτά βρίσκονται μέσα στα νεουορκέζικα Sephora. Φέτος ετοιμάζεται δε να εισέλθει στην αγορά της Βραζιλίας και των υπολοίπων της Νότιας Αμερικής, με υποστηρικτή την πολυεθνική Avon.

images

Η συμπαθητική προσωπικότητα του δεν αρκεί βεβαίως να εξηγήσει την επιτυχία μιας φίρμας που ξεκίνησε από την Αθήνα για να κατακτήσει μια ευδιάκριτη θέση στις ξένες αγορές. Ο Γιώργος Κορρές, όπως πολλοί άλλοι διάλεξε την οικογενειακή παρακαταθήκη ως επαγγελματικό προσανατολισμό, μόνον που την προχώρησε λίγο παρακάτω. Η μαμά φαρμακοποιός, ο αδελφός φαρμακοποιός, μοιραία και ο ίδιος φαρμακοποιός. Ξεκίνησε δουλεύοντας στο φαρμακείο Τζιβανίδη, ένα «εκτός πιάτσας» σημείο στο Παγκράτι, το οποίο αποτελούσε όμως το 1988 το γνωστότερο της Αθήνας με ειδίκευση στα ομοιοπαθητικά σκευάσματα. Ασχολήθηκε πολύ και δημιούργησε ένα πρότυπο εργαστήριο παραγωγής ομοιοπαθητικών, ωστόσο, μέχρι η ομοιοπαθητική να γίνει mainstream, ο Γ.Κορρές είχε ήδη μπεί σε μια άλλη φάση, προσπαθώντας να δημιουργήσει φυσικά καλλυντικά βασισμένα σε εκχυλίσματα της ελληνικής χλωρίδας. Πρώτο προϊόν ένα αρωματικό σιρόπι για το λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένο από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο. Το «ρακοκάζανο» του παππού σώζεται ακόμη και σήμερα και βρίσκεται στο γραφείο του τζούνιορ Γιώργου. Μάλιστα σε αρκετές πρόσφατες συσκευασίες και μπροσούρες της εταιρίας απεικονίζεται το σχέδιο του, σηματοδοτώντας έτσι το δεσμό μεταξύ παράδοσης και εξέλιξης.

Γνωρίζοντας πια ότι τα ενδημικά φυτά στη χώρα είναι ένας ανεκμετάλλευτος θησαυρός, επενδύει σ’αυτά και δημιουργεί καλλυντικά που γρήγορα έμελλε να ξεχωρίσουν στα ράφια των φαρμακείων. Το 1996 ιδρύει την εταιρία του και κυκλοφορεί το πρώτο καλλυντικό και παγκόσμια καινοτομία – την πρώτη φυσική κρέμα 24ωρης ενυδάτωσης – το Άγριο Τριαντάφυλλο, το οποίο παραμένει best-seller σε όλες τις αγορές όπου σήμερα η Κορρές εξάγει, 19 χρόνια μετά.

Η παραγωγή ξεκίνησε με όρους βιοτεχνικούς σ’ένα μικρό εργαστήριο στον Άλιμο, το οποίο δημιουργήθηκε με τους λιγοστούς δικούς του πόρους και με μια επιδότηση από τον ΕΟΜΜΕΧ. Τα κεφάλαια βλέπετε για τις startups εκείνης της εποχής ήταν λιγοστά! Ο Γ.Κορρές δεν πτοείται και με τη μικρή τότε ομάδα των συνεργατών του (μεταξύ των οποίων και η μετέπειτα σύζυγος του και στενή συνεργάτης του Λένα Κορρέ) κυκλοφορούν τα πρώτα σαμπουάν,αφρόλουτρα,και κρέμες. Τη διαφορά- από τους υπόλοιπους κολοσσούς καλλυντικών στο ελληνικό φαρμακείο- κάνει αφενός η φυσικότητα αλλά και η συσκευασία. Η συνεργασία με τον Γιάννη Κουρούδη του δημιουργικού γραφείου K2design, ντύνει τη σειρά καλλυντικών με ένα φρέσκο και μοντέρνο περιτύλιγμα, το οποίο εν γένει καθορίζει την αισθητική Κορρέ για τα επόμενα χρόνια.

Η αποδοχή των προιόντων σταδιακά μεγάλωνε φέρνοντας τα σε περισσότερα από 6.000 φαρμακεία στην Ελλάδα, στους χώρους που ο Γιώργος θεωρεί «σπίτι του». Μόνο που η φίρμα δείχνει να έχει μεγαλύτερο εκτόπισμα και προοπτικές να γίνει διεθνής. Τουρίστες δοκιμάζουν τα προιόντα και εντυπωσιαζονται, απόδημοι ‘Ελληνες φίλοι τα ζητούν, η διεθνής αγορά καλλυντικών διψά για φρέσκες φίρμες φυσικών καλλυντικών. Οι συνθήκες είναι πειστικές, ώστε η εταιρία να κάνει το επόμενο βήμα και να βρεθεί στα Harvey Nichols του Λονδίνου, με παρουσία σε ειδικό χώρο- μπουτίκ το 2000. Λίγο αργότερα το 2002, ιδρύεται το πρώτο κατάστημα Korres στη βρετανική πρωτεύουσα και πολύ σύντομα ακολουθούν εξαγωγές σε πολύ προβεβλημένα καταστήματα του Παρισιού και άλλων δυτικών πρωτευουσών. Ακολουθεί η Ισπανία, χώρα που ανέλαβε να «τρέξει» για λογαριασμό του Γ.Κορρέ, ο φίλος και συνεργάτης του Αλέξανδρος Μάνος, ιδιοκτήτης της εταιρίας επικοινωνίας Value Com. Ακολουθούν συνεργασίες με μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες φιλοξενούν τα προιόντα Κορρέ στις διεθνείς πτήσεις τους, ταξιδεύοντας τα έως την Αυστραλία.

Στα μέσα της δεκατίας του 2000, η εταιρία εισέρχεται στο ελληνικό χρηματιστήριο, αντλεί κεφάλαια που διατίθενται τόσο για την προώθηση των προιόντων όσο και για τη δημιουργία του νέου εργοστασίου της Κορρές στα Οινόφυτα. Εκεί δημιουργείται και η μονάδα εκχύλισης των προιόντων – η πρώτη στην Ελλάδα- ώστε τα ελληνικά βότανα να μην ταξιδεύουν έως την Ιταλία, για να γυρίσουν πίσω και να μπουν στα μίγματα της Κορρές. Η έρευνα της εταιρίας είναι ασταμάτητη και η παραγωγή συνδυάζεται με συνεργασίες τόσο με επιστήμονες όσο και με παραγωγούς πρώτων υλών. Είναι η πρώτη δε που «βρίσκει» τη φόρμουλα να φτιάξει κρέμες με ενεργό ελληνικό γιαούρτι, προιόν που έχει ορκισμένους υποστηρικτές, θαυμαστές από τα πιο «βαριά» ονόματα της διεθνούς κοσμετολογίας και φανατικούς πελάτες. Η Κορρές συνεργάζεται ακόμη με το συνεταιρισμό παραγωγών Κρόκου Κοζάνης και Μαστίχας Χίου, αλλά και με διάφορους ανά την Ελλάδα καλλιεργητές βοτάνων. Ταυτόχρονα υλοποιεί έρευνες με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, συνεργασία που έφερε στο κοινό τις σειρές περιποίησης με Κερσετίνη & Βελανιδιά και εκείνη με τη Μαύρη Πεύκη. Μπαίνει επίσης σε χώρους που λίγες εταιρίες φυσικών καλλυντικών τολμούν, όπως οι βαφές μαλλιών και το μακιγιάζ.

Πολύ πριν ξεσπάσει η κρίση στην ελληνική αγορά, η εταιρία έχει αποκτήσει το δίκτυο της στο εξωτερικό και έχει τραβήξει την προσοχή μεγάλων παικτών. Το μεγάλο βήμα ωστόσο πραγματοποιείται το 2009 όταν η Κορρές συνάπτει συμφωνία συνεργασίας με την Jhonson&Jhonson για την παραγωγή και διάθεση των προιόντων Κορρές στις ΗΠΑ και τον Καναδά, από τον αμερικανικό κολοσσό. Αν και η συνεργασία δεν ευοδώθηκε και έπαψε στα τέλη του 2013, η Κορρές πέτυχε να μπει στο «χάρτη» αλλά και να αποκτήσει εμπειρία και τεχνογνωσία απότον τρόπο λειτουργίας τους. Έτσι, λίγους μήνες μετά τη λήξη αυτής της συνεργασίας, μέσα στο 2014, η Κορρές ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την επίσης πολυεθνική Avon με στόχο τη Λατινική Αμερική, μια αγορά 600.000 εκατομμυρίων καταναλωτών, όπου η αξία της αγοράς καλλυντικών αγγίζει τα 70 δισ. δολάρια και ο μέσος όρος ανάπτυξης στην πενταετία φτάνει το 13,4%. Η πρώτη κυκλοφορία προιόντων Κορρές στη Λατινική Αμερική, και ειδικότερα στη Βραζιλία, τη μεγαλύτερη σε κατανάλωση καλλυντικών χώρα της ηπείρου, αναμένεται μέσα στο 2015.

Πέρα από τις μεγάλες συνεργασίες ωστόσο, οι ΗΠΑ παραμένουν αγορά αιχμής για την Κορρές. Μετά από διάφορες «συνταγές» απόβασης, το 2014 φαίνεται ότι μπήκαν οι βάσεις για μια αποδοτική παρουσία μέσω αυτόνομης θυγατρικής. Ετσι, σήμερα οι ΗΠΑ θεωρούνται «η δεύτερη σημαντικότερη αγορά για την εταιρία, μετά την Ελλάδα». Η δραστηριότητα στη Βόρεια Αμερική κινείται με υψηλούς ρυθμούς και σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, ο κύκλος εργασιών της εταιρίας στις ΗΠΑ το 2014 άγγιξε τα ποσό των 14-15 εκατ.ευρώ, που αντιστοιχεί χοντρικά στο μισό των πωλήσεων που πραγματοποιεί στην Ελλάδα. Πέρα από στενή συνεργασία με το δίκτυο Sephora, η Κορρές έχει στήσει και αυτόνομο κατάστημα στο Σόχο, όπου το επισκέπτονται πρόσωπα της πιο λαμπερής showbiz του πλανήτη.

Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που ο Γ.Κορρές σκέφτεται σοβαρά να εγκατασταθεί στις ΗΠΑ, προκειμένου παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις. Προς το παρόν, ίπταται των ηπείρων και συνεχίζει να δουλεύει το ίδιο συνεργατικά όπως και την πρώτη μέρα. Μιλά πάντα για την «ομάδα», και πιστεύει στη συλλογικότητα. Δεν είναι τυχαίο που είναι μέντορας στο ελληνικό τμήμα του οργανισμού Endeavor, και σπεύδει να συμμετάσχει σαν απλός φαρμακοποιός σε διάφορες συλλογικές δράσεις. Σχεδόν επιβάλλει στους άλλους να τον αποκαλούν… Γιώργο. Είναι ίσως ο μοναδικός Έλληνας επιχειρηματίας που «τερμάτισε» το όριο φίλων στο Facebook, και σίγουρα ο μοναδικός που πρώτα ρωτάει τη γνώμη του συνομιλητή του. Πιστεύει ακράδαντα στο δυναμικό μιας χώρας που έχει τσακιστεί από εγγενείς και επίκτητες αδυναμίες και δεν φείδεται συστάσεων και κομπλιμέντων άλλων επαγγελματιών. Είναι σίγουρα ο πρώτος -πριν η κρίση γεννήσει το trend – που διάλεξε στις συσκευασίες των προιόντων του να αναγράφεται ευδιακρίτως το Made in Athens.

http://news247.gr





Related Posts