Ladolea: λάδι σε αρύβαλλο



Δύο αδέλφια, πριν καν φθάσουν τα 30, εμπορεύονται στις αγορές του εξωτερικού premium ελαιόλαδο σε κεραμικά αγγεία

Μια επίσκεψη, πριν από περίπου 3,5 χρόνια, στον τόπο καταγωγής τους αρκούσε σε δύο αδέλφια για να αλλάξει την επαγγελματική τους πορεία και -εν μέρει- τη ζωή τους. Ο λόγος για τον 28χρονο Πάνο και τον 26χρονο Θάνο Κλουτσινιώτη οι οποίοι, με αφορμή την επίσκεψή τους στο Μελίσσι Κορινθίας την εποχή που μαζεύονταν οι ελιές, πήραν την απόφαση να «αναδείξουν στην παγκόσμια αγορά τα εκλεκτά ελληνικά αγροτικά προϊόντα και την πλούσια ιστορία του τόπου, μέσω της διαμόρφωσης προϊόντων με αυθεντική ελληνική ταυτότητα», όπως χαρακτηριστικά λένε. Ιδρυσαν έτσι την εταιρεία Melissi&Co, η οποία παράγει τα δύο υψηλής ποιότητας κορινθιακά εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα Ladolea, σε μοναδικά χειροποίητα κεραμικά αγγεία.

Σύμφωνα με τον Πάνο, «η επαφή με τη φύση, και η παραγωγή αυτού του εκλεκτού προϊόντος, μας κέρδισε απο την αρχή. Μετά απο διάστημα αρκετής μελέτης και πληροφόρησης σχετικά με τις κατάλληλες μεθόδους παραγωγής ελαιολάδου ξεκινήσαμε να κάνουμε πειράματα με τις δύο ποικιλίες ελιάς που καλλιεργούνται στην συγκεκριμένη τοποθεσία (Πατρινιά/Κουτσουρελιά & Μεγαρίτικη)». Ειδικότερα, το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (μαύρο μπουκάλι) που καλλιεργείται στις ορεινές περιοχές τις Κορινθίας είναι ποικιλίας Μεγαρίτικης και το βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (λευκό μπουκάλι) που καλλιεργείται στις παραθαλάσσιες περιοχές τις Κορινθίας είναι ποικιλίας Πατρινιάς/ Κουτσουρελιά. Οι συγκεκριμένες ποικιλίες ελίας, που καλλιεργούνται στα μέρη καταγωγής των δύο αδερφών, δεν είναι γνωστές στην αγορά του εξωτερικού αλλά και στην αγορά της Ελλάδας.

Αφού κατέληξαν στα επιθυμητά αποτελέσματα, ξεκίνησε η αναζήτηση της συσκευασίας. «Η ιδέα της κεραμικής συσκευασίας προήλθε από την πλούσια ιστορία της αρχαίας Κορίνθου», τονίζει ο Πάνος. Ο αρύβαλλος ήταν ένα κεραμικό αγγείο του 700 π.χ., το οποίο περιείχε ελαιόλαδο με το οποίο αλείφονταν οι αθλητές της εποχής κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, πριν το αγώνισμα της πάλης. Επίσης, η αριστοκρατία διατηρούσε στον αρύβαλλο πολύτιμα αρωματικά έλαια με βάση το ελαιόλαδο. Αφού επιλέχθηκε η συσκευασία, επανασχεδιάστηκε από νέους Έλληνες σχεδιαστές ώστε να καλύψει τις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες. «Ελληνες παραδοσιακοί αγγειοπλάστες», συνεχίζει, «πραγματοποιούν τη διαδικασία κατασκευής των αγγείων μας αποκλειστικά στο χέρι, κάνοντας κάθε μπουκάλι Ladolea μοναδικό. Αυτή τη χρονία κερδίσαμε δύο βραβεία design συσκευασίας παγκοσμίου φημης. Το red dot award: communication design 2014 στο Βερολίνο και τη 2η θέση στο Pentaward στο Τόκυο».

Στην προσπάθειά τους, βέβαια, δεν τα βρήκαν όλα έτοιμα. Αντιθέτως, σύντομα κατάλαβαν πως όταν ξεκινάς να δημιουργείς μια νέα ιδέα – επιχείρηση σε νεαρή ηλικία η θεωρία απο την πράξη απέχουν πολύ. Επρεπε λοιπόν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη γνώσεων διαχείρησης, διοίκησης αλλά και στησίματος της εταιρείας. «Επίσης, άλλες χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία έχουν ορίσει κατά κάποιο τρόπο την παγκόσμια αγορά, με τις εξαγωγές σε μεσογειακά προϊόντα που πραγματοποιούν εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η είσοδος ελληνικών ποιοτικών προϊόντων. Απαιτεί αρκετή εκπαίδευση και διαφήμιση προς στους ξένους καταναλωτές ώστε να αρχίσουν να αποδέχονται τα ελληνικά προϊόντα ως ποιοτικά ανώτερα και να τα προτιμούν».

Εχοντας ωστόσο κατανοήσει τις παραπάνω δυσκολίες, στοχεύουν πλέον στο παρακάτω βήμα. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο έρευνας και πειραμάτων για δύο νέα προιόντα, με βασικό συστατικό την ελιά, ενώ μακροπρόθεσμα στοχεύουν στην παραγωγή και ανάδειξη και άλλων ελληνικών προιόντων υψηλής ποιότητας με εξίσου υψηλή αισθητική. «Eπίσης σύντομα», καταλήγει ο Πάνος, «θα παρουσιάσουμε και έναν μοναδικό τρόπο χρήσης του ελληνικού ελαιολάδου Ladolea, δημιουργώντας το πρώτο ελληνικό Bloody Mary με ανάμειξη ελαιολάδου και vodka. To all time classic cocktail στην ελληνική του εκδοχή».

πηγή





Related Posts