2o FMCG Insider: «Μύθοι» και «πραγματικότητες» γύρω από τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά.



images

Ξέρετε ότι η χώρα μας αποτελεί τον No 1 προμηθευτή σε 12 χώρες και 43 διαφορετικά αγροτικά προϊόντα; Αυτά κι άλλα πολλά συζητήθηκαν στο 2o FMCG Insider, μία ημερίδα που διοργανώθηκε από το nutrinsider, την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου στοInnovathens και είχε ως θέμα της τους «μύθους» και τις «πραγματικότητες» γύρω από την αγορά των ελληνικών τροφίμων και ποτών.

Διακεκριμένοι ομιλητές από το χώρο των FMCG προϊόντων ανέλυσαν με έγκυρο και επιστημονικό τρόπο τις απόψεις τους. Ο Ιωάννης Χαλικιάς Καθηγητής στο Τμήμα Marketing του ΟΠΑ και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, παρέθεσε μία ολοκληρωμένη μελέτη για τις ελληνικές εξαγωγές των αγροτικών προϊόντων την τελευταία 25ετία. Ο Dr Γεράσιμος Τζαμαρέλος από το ΚΕΑΚ παρουσίασε έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην Ελλάδα. Ο Μιχάλης Πέτρου από το nutrinsider team παρουσίασε τα παραδείγματα ξένων πολιτικών, που βοήθησαν την κατανάλωση ή την εξαγωγική δραστηριότητα των εγχώριων προϊόντων τους. Η Τζελίνα Κουκουμέλη, με χιουμοριστικό τρόπο ανάδειξεπώς και γιατί ο επιμένων… ελληνικά. Τέλος ο Στέλιος Κατσουνωτός από το nutrinsider team παρουσίασε για 1η πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το ερευνητικό εργαλείο nutrinsiderINDEX.

Το nutrinsider – The all in one supermarket app, είναι μία εφαρμογή που έχει βραβευτεί ως app της χρονιάς 2015 στο Infocom Mobile World και με Silver στην κατηγορία App for Consumers, στο Mobile Excellence Award.

10 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ 2 ου FMCG Insider.

  1. «Η Ελλάδα είχε αυτάρκεια σε αγροτικά προϊόντα. Λόγω της ένταξής της στην Ε.Ε. πλέον δεν έχει.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Το εμπορικό ισοζύγιο στην κατηγορία των αγροτικών προϊόντων από το 1988 έως το 2013 είναι μονίμως ελλειμματικό. Τα τελευταία χρόνια και κυρίως λόγω της κρίσης το έλλειμμα μειώθηκε.
  2. «Η Ε.Ε. δεν βοήθησε τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Οι ελληνικές εξαγωγές από 1,2 δις € που ήταν το 1988 εκτοξεύτηκαν σε 4,8 δις € το 2013. Το 2014 ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 5 δις €. Περίπου το 63% των ελληνικών εξαγωγών αφορούν χώρες της Ε.Ε.
  3. «Οι ξένοι καταναλωτές δεν προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Τα ελληνικά προϊόντα «σκοράρουν» καλά στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, 43 ελληνικά προϊόντα έχουν την 1η θέση σε 12 χώρες, 19 ελληνικά προϊόντα έχουν τη 2η σε 15 χώρες και 23 ελληνικά προϊόντα έχουν την 3η σε 15 χώρες!
  4. «Τα ελληνικά προϊόντα έχουν να ανταγωνιστούν φθηνότερα προϊόντα που προέρχονται από τις αναπτυσσόμενες χώρες.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Από τις 10 μεγαλύτερες ανταγωνίστριες χώρες οι 7 είναι μέλη της Ε.Ε. (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Αυστρία) ενώ οι άλλες 3 είναι η Τουρκία, οι Η.Π.Α. και ο Καναδάς.
  5. «Το καλύτερο εξαγώγιμο ελληνικό προϊόν είναι το ελαιόλαδο». Μύθος ή πραγματικότητα; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Το Νο 1 προϊόν είναι πράγματι το ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα ψάρια, τα λαχανικά, τα φρούτα (βερύκοκα, κεράσια, ροδάκινα) και τα προϊόντα καπνού.
  6. «Το 85% των Ελλήνων καταναλωτών προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Πράγματι κατά δήλωσή τους προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα, όταν όμως φθάνουν στο ράφι, η τιμή παίζει τον κυρίαρχο ρόλο.
  7. «Οι Έλληνες πολιτικοί θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα για να βοηθήσουν τις ελληνικές εξαγωγές.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Εκτός από τις όποιες νομοθετικές παρεμβάσεις παρουσιάστηκε – μεταξύ άλλων – το παράδειγμα της Γαλλίας. Η Προεδρία της Γαλλικής Δημοκρατίας επέλεξε 1.200 μπουκάλια γαλλικού κρασιού τα οποία και έβγαλε σε διεθνή δημοπρασία, δίνοντας μία extraπιστοποίηση από το Προεδρικό Μέγαρο. Μ’ αυτό τον τρόπο, αύξησε την τελική τιμή τους, ενώ παράλληλα δημιούργησε buzz σε διεθνές επίπεδο γύρω από το γαλλικό κρασί.
  8. «Οι καταναλωτές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα ελληνικά προϊόντα.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Παρουσιάστηκε διαχωρισμός σε 3 άξονες (ελληνικό ή ξένο όνομα / ελληνική ή ξένη εταιρεία / ελληνική ή ξένη πρώτη ύλη). Οι 3 αυτοί άξονες μπορεί να μπερδέψουν τον καταναλωτή στην τελική του απόφαση. Η χρήση της ελληνικής σημαίας από πολλά προϊόντα επιτείνει το πρόβλημα. Η μη ύπαρξη «ελληνικού σήματος» που έχει ψηφισθεί, αλλά δεν έχει εφαρμοστεί, πιθανά θα αποτελούσε λύση στο πρόβλημα.
  9. «Οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν τα εργαλεία για να κάνουν πιο εύκολα τις αγορές τους.» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Παρουσιάστηκε το nutrinsider – the all in one supermarket app. Ένα ελληνικό βραβευμένο app που λειτουργεί ως σύμβουλος έξυπνων αγορών αλλά και υγιεινής διατροφής.
  10. «Οι παραγωγοί τροφίμων και ποτών μαθαίνουν τις καταναλωτικές τάσεις με τις πωλήσεις, όταν πλέον είναι πολύ αργά…» Μύθος ή πραγματικότητα; ΜΥΘΟΣ: Παρουσιάστηκε για 1η φορά το nutrinsider INDEX. Ένα αποκλειστικό εργαλείο του nutrinsider που βοηθάει τους marketers να κατανοήσουν καλύτερα τις καταναλωτικές τάσεις.

http://www.mednutrition.gr





Related Posts