Φιλόλογος από τη Λαμία γέμισε τα αμερικανικά ράφια με ελληνικά όσπρια

Ο 39χρονος φιλόλογος Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης, γέννημα θρέμμα Λαμιώτης και καλλιεργητής 4ης γενιάς, είναι από μόνος του ένας «αγροτικός ΟΠΕ», αλλά ευτυχώς βρίσκεται πολύ μακριά από τις παθογένειες του παρελθόντος. Ετσι, μπορούμε με σχετική ευκολία να κάνουμε λόγο για έναν εξαγωγέα αγροτικών προϊόντων «νέας κοπής», καθώς ο ίδιος δεν είναι απλός καλλιεργητής αλλά επικεφαλής μιας επιτελικής ομάδας που συνδυάζει πολλαπλές ιδιότητες.

Για παράδειγμα, βρίσκει αξιολογημένους μικρούς τοπικούς παραγωγούς σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, τους εντάσσει σε ένα καλοδουλεμένο δίκτυο, τους προσθέτει αξία (η συσκευασία παίζει και αυτή τον ρόλο της) και προχωρά σε εξαγωγές σε επιλεγμένες αγορές κάτω από τη φίρμα Agrifarm.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Η εταιρεία που ξεκίνησε μόνος του ο Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης στη βάση της οικογενειακής τεχνογνωσίας και παράδοσης έβαλε μπρoς στα μισά του 2014 (είχε ιδρυθεί νωρίτερα, τον Δεκέμβριο του 2013).

Τρία χρόνια μετά η εταιρεία έχει καταγράψει τις εξής επιδόσεις:

■ Η πρώτη αφορά την εξαγωγική της δραστηριότητα στον Νέο Κόσμο. Για παράδειγμα, βρίσκεται στα ράφια του ΤJX Group με 3.500 καταστήματα στις ΗΠΑ αλλά και τον Καναδά. Εξάγει επίσης στην Αγγλία και την Ιταλία. Βρίσκεται παντού με το brand Agrifarm. Στην Ελλάδα η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως μέσω του Yoleni’s και σε περιορισμένο αριθμό deli. Αλλωστε, όπως επισημαίνει ο Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης, «η εταιρεία δεν έχει κάνει ιδιαίτερες ενέργειες για την ελληνική αγορά» και αφήνει υποσχέσεις για το άμεσο μέλλον: «Πιθανώς να δούμε κάτι πιο οργανωμένο τους επόμενους μήνες».

■ Το δεύτερο στοιχείο έχει να κάνει με την απόφαση της ανάπτυξης νέων προϊόντων εντός του 2017, με στόχο τις αγορές της Βόρειας Ευρώπης και την ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου στις υπάρχουσες.

■ Το τρίτο αφορά τη συνεργασία με 12 νέους παραγωγούς κυρίως στη Στερεά Ελλάδα. «Μέσω των εξαγωγών και λόγω των εξαγωγών», όπως επισημαίνει ο Δημήτρης, «γίνεται αποπληρωμή σε λιγότερο από 30 ημέρες».

Στην κουβέντα μας του ζήτησα περισσότερες λεπτομέρειες, κυρίως, για τα νέα προϊόντα και ανταποκρίθηκε. «Τα νέα προϊόντα θα είναι μια σειρά από σούπες με βασικό συστατικό τα όσπρια, χωρίς ωστόσο να χρειάζονται μούλιασμα, έτοιμα σε λίγα λεπτά. Καταναλώνονται ιδιαίτερα σε βόρειες χώρες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, είτε ως κύριο γεύμα είτε ως συνοδευτικό. Βρισκόμαστε στις τελικές γευστικές δοκιμές». Μια καινοτομία που δίνει άλλη αξία στο προϊόν – ένα προϊόν που βασίζεται σε παλιά «μυστικά», όπως είναι η γνώση του μικροκλίματος.

Ο ιδρυτής της εταιρείας προσφέρθηκε να μας δώσει μια ξεκάθαρη εικόνα για τις αξίες αλλά και τους στόχους της. Ο λόγος λοιπόν σε εκείνον: «Η Agrifarm ιδρύθηκε με στρατηγική επιλογή την εξωστρέφεια και εδώ και μια διετία ξεκίνησε μια προσπάθεια να αναδείξει το ελληνικό όσπριο σε μια πιο premium λογική σε επίπεδο συσκευασίας, branding και προώθησης.

Εκμεταλλευόμενη και το διεθνές timing για την ελληνική μεσογειακή διατροφή ως τρόπο ζωής, τα όσπρια, το ρύζι και τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν τα πλέον βασικά συστατικά. Επίσης, μέσω του project “Refarming” προσπαθούμε να φέρουμε στο προσκήνιο ελληνικές ποικιλίες και ξεχασμένες καλλιεργητικές μεθόδους με βάση το μικροκλίμα της κάθε περιοχής (όπως το terroir στα κρασιά) και να στηρίζουμε τη βιώσιμη επιστροφή των νέων στην επαρχία (μέσος όρος ηλικίας συνεργαζόμενων παραγωγών 30 ετών).

Ο κολοσσός της T.J.Maxx είναι από τις μεγαλύτερες αμερικανικές αλυσίδες λιανικής με 3.500 καταστήματα. Δραστηριοποιείται στη λιανική ειδών σπιτιού και διαθέτει παράλληλα εξειδικευμένα food stores εντός των καταστημάτων. Επέλεξε να τοποθετήσει στα ράφια του προϊόντα της Agrifarm, κυρίως λόγω συσκευασίας και διεθνών βραβείων, μια και μετράμε μόλις δύο χρόνια εμπορικής παρουσίας.

Αυτοί δουλεύουν με μεγάλη σχολαστικότητα και απόλυτο επαγγελματισμό σε χρόνους και διαδικασίες. Οι εμπορικές συζητήσεις ξεκίνησαν από τα τέλη Αυγούστου 2016 και η τοποθέτηση σε ΗΠΑ και Καναδά έγινε στις αρχές Δεκεμβρίου.

Η συμφωνία αφορά σε σημαντικές ποσότητες και έχει φέρει στα ράφια της αλυσίδας ρεβίθια των ελληνικών ποικιλιών “Γαύδος” και “Θήβα” μαζί με ελληνικό ρύζι και φασόλια. Σημαντικό είναι ότι ζήτησαν να διευρύνουμε τη συνεργασία μας και με νέα προϊόντα και θα υπάρξουν εκ νέου συζητήσεις με ανθρώπους της εταιρείας τον επόμενο μήνα.

Η αμερικανική αγορά έχει επιδοθεί σε μια συστηματική προσπάθεια να αναδείξει τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής και να την εντάξει στην καθημερινότητα του Αμερικανού πολίτη. Ο ανταγωνισμός είναι βέβαια τεράστιος, αλλά τα ελληνικά προϊόντα με το σωστό προωθητικό μείγμα μάρκετινγκ και χάρη στα ποιοτικά χαρακτηριστικά έχουν ισχυρό πρόκριμα».

Σήμερα, η εταιρεία σε συσκευασίες-απομίμηση σακιού έχει βγάλει στην αγορά 6 προϊόντα στην κατηγορία «όσπρια – ρύζι» (ρεβίθια, φακές, φασόλια μικρά και γίγαντες, αλλά και ρύζι νυχάκι και καρολίνα). Οι γίγαντες έρχονται από τη δυτική Μακεδονία, οι φακές από τον Δομοκό και από χωριά της Θεσσαλίας, οι ποικιλίες του ρυζιού από την κοιλάδα του Σπερχειού και την Ανθήλη κοντά στη Λαμία, τα μικρά φασόλια και τα ρεβίθια από τα χωριά που βρίσκονται δίπλα στην παλιά λίμνη της Ξυνιάδας, ενώ τα σύκα και τα κελυφωτά φιστίκια από την Ιστιαία της βόρειας Εύβοιας.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share This Post