Κoχύλι Σοκολατοποιία Λουτρακίου

imagesΗ εταιρεία «Κoχύλι Σοκολατοποιία Λουτρακίου» συνιστά μια από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων, στις οποίες η καινοτομία αποτελεί δομικό στοιχείο του DNA τους. Η εταιρεία εστιάζει στην παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων σοκολάτας, με βασική της φιλοσοφία την διαρκή ανάπτυξη.

Η έδρα της επιχείρησης βρίσκεται στο Λουτράκι Κορινθίας, στις ιδιωτικές της εγκαταστάσεις. Πρόκειται για μία μοντέρνα μονάδα, η οποία πληρεί τις προϋποθέσεις και διατάξεις που ορίζονται βάσει HACCP. Επιπρόσθετα, η εταιρεία διασφαλίζει την υψηλή ποιότητα των προϊόντων ακολουθώντας αυστηρούς κανόνες υγιεινής και τηρώντας αρχείο ISO 22000:2005. Επίσης, η εταιρεία «Κοχύλι» ελέγχεται τακτικά και πιστοποιείται για τα βιολογικά είδη που παράγει από τον φορέα «Q-Ways» Διαδρομές Ποιότητας, ενώ σύντομα αναμένεται να αποκτήσει και την πιστοποίηση Kosher. Έχει βραβευτεί με «Βραβείο Καινοτομίας» από το Επιμελητήριο Κορινθίας το 2007, αλλά και με το βραβείο καλύτερου προϊόντος στην έκθεση «Γεύση και Ζωή 2012».

Στις καινοτομίες της περιλαμβάνονται αρκετές και σημαντικές πρωτιές:
Ήταν η πρώτη που συσκεύασε πλάκες σοκολάτας, αλλά και σοκολάτες για ατομική κατανάλωση σε διάφανη συσκευασία. Ήταν η πρώτη που παρήγαγε στην Ελλάδα σοκολάτα βιολογικής γεωργίας και συνεχίζει να είναι η μοναδική παραγωγός εταιρεία στη χώρα. Στα φαρμακεία καθιέρωσε το προϊόν προς πώληση «σοκολάτα χωρίς ζάχαρη» για διαβητικούς, ενώ ήταν η πρώτη που παρήγαγε σοκολάτα χωρίς ζάχαρη με γλυκαντική ύλη την στέβια.

Πόσο εύκολο όμως είναι να επιτύχει όλα τα παραπάνω μια μικρή, ελληνική οικογενειακή επιχείρηση; Ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα πρέπει να διαθέτει για να αντεπεξέλθει στις μεγάλες προκλήσεις του σύγχρονου επιχειρείν, αλλά και της σημερινής κρίσης; Ο Δημήτρης Κόλλιας, Business Consultant Marketing Management της εταιρείας μίλησε στο Marketing Week για όλα τα παραπάνω, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Marketing Week: Η καινοτομία αποτελεί πάγιο και διαχρονικό ζητούμενο και είναι πραγματικά πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι μπορεί σε αυτή να επενδύσει επιτυχώς και μια μικρότερη εταιρεία, όπως η δική σας, καταρρίπτοντας την άποψη ότι η καινοτομία έχει υψηλό κόστος…
Δημήτρης Κόλλιας:
Κοιτάξτε, είχαμε την τύχη στην εταιρεία εκτός από την εμπειρία των γονέων μας, να έχουμε τελειώσει η αδερφή μου και εγώ οικονομικές σπουδές. Η καινοτομία απαιτεί πολλές και ακριβές διαδικασίες, τις οποίες όμως τις υλοποιήσαμε τα ίδια τα διοικητικά στελέχη. Με αποτέλεσμα να είναι προσιτή σε εμάς η επιλογή της παραγωγής καινοτόμων προϊόντων, αλλά και η γρηγορότερη συλλογή των πληροφοριών για τις κάθε τέτοιου είδους επιλογές. Σε αντίθετη περίπτωση, η συνεργασία με κάποιο εξωτερικό συνεργάτη εκτός από πολυδάπανη θα ήταν και περισσότερο χρονοβόρα. Την μεγάλη πληροφόρηση την συλλέγουμε από το διαδίκτυο, αφού πλέον και οι διεθνείς εκθέσεις και οι εκθέτες αυτών έχουν διαδικτυακή παρουσία.

Τη συλλέγουμε ακόμα και από δημόσιους οργανισμούς, όπως είναι το επιμελητήριο της περιοχής μας, ο ΟΠΕ και το ΕΒΕΑ. Η επιλογή της καινοτομίας είναι η εξέλιξη κάθε επιχείρησης στα επόμενα χρόνια της πορείας της. Ο ανταγωνισμός εντείνεται και ως γνωστόν, ότι δεν εξελίσσεται είναι καταδικασμένο να εκλείψει. Παρατηρούμε ότι σε μεγάλο ποσοστό οι επαγγελματίες σε όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων δεν είναι τεκμηριωμένα καταρτισμένοι στο επιχειρείν. Ως αποτέλεσμα, το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση η ίδια η χώρα, βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα καινοτομίας σε σχέση με τις άμεσα ανταγωνίστριες χώρες, όπως είναι π.χ. οι υπόλοιπες μεσογειακές.

Δραστηριοποιείστε στο χώρο των τροφίμων χωρίς ζάχαρη, τα τελευταία 7 χρόνια. Ποια είναι η εμπειρία σας από τις ανάγκες του καταναλωτή σε αυτή την κατηγορία; Ποια ζητούμενα θέτει πλέον αυτός και ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που σας επιτρέπουν να ανταποκρίνεστε σε αυτές;
Υπάρχει μεγάλο πλήθος προϊόντων που παράγουμε χωρίς προσθήκη ζάχαρης όπως σοκολάτες, σοκολατοειδή, πραλίνες, μαρμελάδες, χυμοί, δημητριακά, μπάρες δημητριακών, μπισκότα, κέικ, παστέλια και άλλα. Οι καταναλωτές που προτιμούν τέτοια προϊόντα, τα επιλέγουν πρώτα απ’ όλα για να λύνουν προβλήματα που τους δημιουργούν τα συμβατικά, όπως είναι οι διαβητικοί, οι καρδιοπαθείς και όσοι έχουν πρόβλημα με τα ούλα τους.

Άλλες ομάδες καταναλωτών πάλι, τα προτιμούν για να συνδυάσουν την υγιεινή διατροφή χωρίς να στερηθούν τις πλούσιες γεύσεις τέτοιων προϊόντων. Οι τάσεις στις ανάγκες των καταναλωτών επηρεάζονται από τον συνεχή εμπλουτισμό των γνώσεών τους από τα ΜΜΕ – τα οποία μεταδίδουν σε μεγάλο βαθμό συνήθειες άλλων λαών – και από τα αποτελέσματα της έντασης του ανταγωνισμού, με την διαρκή αύξηση των επιλογών προς κατανάλωση. Τα παραπάνω δημιουργούν την ανάγκη για μακροζωία σε αυτούς, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κριτήριο των υγιεινών επιλογών έναντι άλλων κριτηρίων. Αυτή η γνώση για τις τάσεις της αγοράς είναι εφόδιο για την επιλογή των στρατηγικών μας επιλογών

Τα τελευταία δύο χρόνια η εταιρεία σας έχει εισέλθει σε μια νέα κατηγορία τροφίμων, αυτή των βιολειτουργικών. Τι ακριβώς είναι αυτά τα προϊόντα και με ποια brands δραστηριοποιείστε στην κατηγορία αυτή;
Τα βιολειτουργικά τρόφιμα έχουν «θαυματουργές» ιδιότητες για τον οργανισμό, αφού συνδυάζουν την θρεπτική αξία με την πρόληψη ασθενειών. Δεν διαφέρουν σε τίποτα όσον αφορά στην εμφάνισή τους με τα τυπικά τρόφιμα, έχουν την ίδια γεύση με αυτά, ενώ παράλληλα λειτουργούν ως «ασπίδα» του ανθρώπινου οργανισμού για πολλές ασθένειες. Τέτοια είναι τα δημητριακά και οι υπερ-μπάρες δημητριακών – και τα δυο χωρίς γλουτένη, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, χωρίς λακτόζη, χωρίς συντηρητικά, χαμηλά σε αλάτι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα βιολειτουργικού τροφίμου είναι τα προϊόντα τύπου Becel, η κατανάλωση των οποίων έδειξε ότι μειώνει αποτελεσματικά το επίπεδο της χοληστερόλης

Σχεδιάζετε την επέκτασή σας και σε άλλες κατηγορίες διατροφής;
Το επόμενο βήμα που θα κάνουμε είναι η παραγωγή συμπληρωμάτων διατροφής με ελληνικό χαρακτήρα και συστατικά. Με την έννοια «ελληνικό χαρακτήρα» εννοούμε θελκτικές γεύσεις από γνωστά ελληνικά προϊόντα παγκοσμίως. Γεύσεις όπως εσπεριδοειδή, μαστίχα Χίου, κρόκος Κοζάνης, παραδοσιακό γιαούρτι. Πολλές από τις πρώτες ύλες θα είναι από εδώδιμα φυτά και συστατικά, όπως τυρόγαλο και σπιρουλίνα. Λόγω της συνολικής στρατηγικής που επιλέξαμε να ακολουθήσουμε για αυτά τα προϊόντα, θα έχουν νέο brand name και νέα, ανώτερη εμφάνιση.

Θα καλύπτουν ταυτόχρονα, περισσότερες ομάδες καταναλωτών – όπως διαβητικούς και άτομα με δυσανεξίες -, συμβαδίζοντας με την τιμολογιακή πολιτική της αγοράς ανάλογων προϊόντων. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με το εργαστήριο του Τμήματος Βιοχημείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με επικεφαλής τον καθηγητή Φυσιολογίας Δ. Κουρέτα, με σκοπό τα προϊόντα αυτά να είναι αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας. Μάλιστα, η εταιρεία θα καταθέσει την ιδέα αυτή ως πρόταση σε βραβεία επιχειρηματικότητας όπως το HellenicAwward.com κ.α.

Από πλευράς διανομής, σε ποια σημεία πώλησης συναντάμε τα προϊόντα σας; Έχετε εξαγωγική δραστηριότητα;
Τα προϊόντα μας βρίσκονται σε βιολογικά καταστήματα, delicatessen, καταστήματα παραδοσιακών τροφίμων, κάβες και φαρμακεία. Από τον Φεβρουάριο δε, θα υπάρχουν και στα market των Ομίλων ΕΛΕΤΑ και ΑΣΠΙΔΑ. H εταιρεία μας εξάλλου, εξάγει τα προϊόντα της και σε χώρες όπως Αγγλία, Γερμανία, Βουλγαρία, Κύπρος, Καζακστάν, Δανία και Ρουμανία.

Σε επίπεδο marketing και επικοινωνίας, ποια στρατηγική ακολουθούσατε μέχρι σήμερα; Είχατε σταθερούς συνεργάτες;
Η στρατηγική marketing που ακολουθούμε αποτελείται από ένα σύνολο επιλογών. Συνδυάζουμε την αποτελεσματική αλλά και πολυέξοδη πώληση με αντιπροσώπους και πωλητές, με την καινοτόμο και σύγχρονη, εξ’ αποστάσεως πώληση. Η εταιρεία διαθέτει τμήμα τηλε-πωλητών, που χρησιμοποιούν όλους τους σύγχρονους τρόπους της εξ αποστάσεως προσέγγισης και επιθετικής πώλησης, όπως και αυτή των social media. Η εταιρεία μας έχει κερδίσει την αποδοχή του έλληνα καταναλωτή. Αυτό αποδεικνύουν και οι σταθερές συνεργασίες της, οι οποίες άντεξαν στο χρόνο και στο ασταθές περιβάλλον της αγοράς.

Marketing Week (T. 1456)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share This Post